Ustasının Guillaume Clerc olduğu gözlük üreten yapım evi Maison Bourgeat, 1879’tan günümüze klasik, eksantrik ve retro formunda özel çerçevelerle geliyor. Guillaume bir couture gözlük terzisi; çerçeveler Maison Bourgeat ile çalışan zanaatkar Yann’ın yardımı ile atölyede elle yapılıyor. Her çerçeve kağıda çiziliyor, sonra detay süreci ortaya çıkıyor; çerçevenin tasarımında; fildişi, antilop, kaplumbağa kabuğu vb. kullanılıyor… Terzi Guillaume sorularımızı yanıtlıyor.

Maison Bourgeat’yı bir buçuk yıl önce devraldınız. Kimliğinizin bir parçası haline geldi mi?
Kesinlikle, 1879’da Morez’de kurulan şirketin güzel ailevi bir geçmişi var ve ben de o bölgeden geldim, orası kimliğimin bir parçası.

Maison Bourgeat hakkında dikkatinizi çeken neydi?
Elbette markanın hikayesi, değerleri ve keşfettiğim inanılmaz malzemeler silsilesi, sellüloz asetat, antilop, kaplumbağa kabuğu ve mamut gibi. Materyal seçimi sonsuz: Morez arşivlerinde 200’den fazla model var. Bu olağanüstü geleneksel evrene girerken tamamen hayranlık içindeydim.

Fotoğraf / Photography: Tabitha Karp

Çocukluğunuz nasıl geçti? Nasıl bir “lunettes” zanaatkarı oldunuz?
Çocukken bilim adamı olmak ve yeni objeler üretmek için deneyimler edinmek isterdim. Bugün de çok farklı bir şey yapmıyorum; bir bilim adamı gibi gözlüklerin, yeni lüks vizyon yaratımının, yeni tasarımlar üretmenin zanaatkarı oldum.

Maison Bourgeat geleneklere çok önem veren bir marka. Ara sıra kendinize geleneklerden uzaklaşmak için izin verdiğiniz oluyor mu?
Evet, Maison Bourgeat en saf gelenekle işliyor ama ben yaratıcılığımı bazen farklı renkleri, materyalleri, değerli tonları ve hatta altın kullanıp klasik, oval, 50’lerden veya 70’lerden, ekzantrik, kare gibi yeni formlar geliştirerek ifade etmeyi seviyorum.

Fotoğraf / Photography: Tabitha Karp

İlk tasarladığınız gözlüğü hatırlıyor musunuz?
İlk tasarladığım gözlük, orta derece kökenlerden gelen harika bir bayan içindi, kendisi 90 yaşındaydı.

En büyük tutkunuz?
Müzik, eskiden org çalardım