Sonunda vizyona giren Elvis’in film müziği, Presley’in popüler kültürdeki yerini vurgulamak için modern şarkıcıları kullanıyor. Eminem, Maneskin, Tame Impala ve Doja Cat’li şarkı sırasına aşık olmamak elde değil. 

Oscar adaylı yönetmen Baz Luhrmann’ın Rock n’Roll’un Kralı Elvis Presley’in hayatını anlattığı ve bu hafta vizyona giren film, kraliyet müzisyenlerinden oluşan bir kadronun yanı sıra popüler kültürün en sevdiği isimleri barındırıyor. Film müziği tabii ki Presley’in orijinal şarkılarının filmin yıldızı Austin Butler’ın seslendirdiği şarkıları içerecek. Yönetmen Baz Luhrmann için eski dönemi yeni isimlerle birleştirmek yeni bir şey değil. Önceki filminde, benzer şekilde The Great Gatsby’i, Jay-Z ve Lana del Rey’le birleştirdi. 

Film, Elvis’in hayatından çok kariyerine odaklanıyor ve özellikle O Mama’yı kaydettikten sonraya konsantre oluyor. Elvis’in hayatı boyunca ve özellikle kariyerinin ilk yıllarında aldığı ilhamların Siyah müzisyenlerden geldiği gerçeğini sakınmıyor. İlk perdenin çoğunu Beale Caddesi’nde geçiriyor ve B.B. King ile uzun sohbetler yapıyor ve Little Richard’ın hala bilinmeyen bir kimseyken Tutti Frutti’yi gerçekleştirmesini izliyor. Onu genç bir çocuk olarak görüyoruz. Elvis, Siyahi etkisinde büyüdü ve filmin açıkça belirttiği gibi çıkışını “zenci gibi şarkı söyleyen beyaz bir çocuk” olarak yaptı. 

Tıpkı Eminem gibi Elvis de Siyah kültüründen çalıp zenginleşen beyaz bir çocuk olmakla suçlandı. 1950’lerde Beale Sokağı’nın film müziği olarak Doja Cat ve Vegas klibi ilk başta sarsıcı çünkü Elvis hakkında zekice bir müzikal ipucu.

Filmi ve Elvis’in müziğe olan damgasını onurlandırmak isteyen Spotify, “Hound Dog”, “Burning Love” ve daha fazlası dahil olmak üzere, Luhrmann ve öne çıkan sanatçılardan özel klipler içeren çok sayıda zamansız parçaya ışık tutan özel bir albüm yayınladı.