Asya’daki film endüstrileri, çeyrek yüzyılın en büyük başarılardan birini yaşıyor. Parasite’in 2020 Oscar’larındaki büyük başarısı ve ‘şimdiye kadarki en büyük seri’ olarak öne çıkan Squid Game ile Netflix gibi batılı prodüksiyon evlerinde Kore dalgası her zamankinden daha güçlü.

Son üç yılda Hong Kong, Japonya ve Güney Kore yapımlarınının Akademi Ödülleri ve platformlarda öne çıkan işlerde yerini alması, Asya sinemasındaki değişimlerin göstergesi. Toplumdaki umutsuzluğun ve adaletsizliğin dışavurumu olan bu yapımlar ise gün geçtikçe artıyor. Sosyo-ekonomik merdivenin görünürlüğü artarken, belirli bölgelerdeki sinema alanındaki halihazırdaki yetkinlik daha da belirginleşiyor. Bireysel film yapımcıları, kültürlerin ve ülkelerin benzersiz özelliklerinden işler çıkarmak için bu başarıları örnek almaya başladı bile. Tayland ve Kamboçya gibi geleneksel olarak daha küçük film ülkeleri ise, kendi küresel film yapım stoklarını büyütürken ilham almak için Hollywood’a giderek güncelliği takip ediyor. 

Kore dizisi “Squid Game”in son başarısından sonra pek çok göz, dili İngilizce olmayan diğer şovlar için Asya’ya çevrildi. Netflix, Japonya Festivali 2021 sonrası açıkladığı yeni şovları daha önce mevcut olan 90 Japonya yapımı şova dahil etti. Orijinal Asya dilindeki içeriğe para yatıran yayın hizmeti, Korece ve Japonca programlarının küresel başarısının lansmanını yaptı. Platformun pazardaki bu arayışı Disney tarafından takip ediliyor. Disney, 2023 yılına kadar bölgeden çıkacak 50’den fazla orijinal işle, Asya içeriğinde büyük bir genişleme katettiğini duyurdu. Güney Kore, Japonya, Tayvan ve Endonezya’da da yeni şovlar başlıyor. Platformun şu anda sekizi Hindistan, Avustralya ve Yeni Zelanda gibi Asya Pasifik bölgesinde olmak üzere dünya çapında 61 pazarda 116 milyondan fazla abonesi var.

21 Aralık’ta açıklanan 2022 Oscar’larında ise Drive My Car, En İyi Uluslararası Uzun Metraj Film adayları listesine girdi. Film bu yıl Cannes’da üç ödül kazanmıştı. Haruki Murakami kısa öyküsünün uyarlaması olarak üç saatlik bir aşk, pişmanlık ve insanlık temalarında geziyor. 

Kişisel bir olayın ardından Hiroşima’da bir Çehov oyununu yönetmesi istenen ünlü bir tiyatro oyuncusu Yûsuke Kafuku’nun, kendini beğenmiş bir kadın şoför ile olan yolculuğunu konu alıyor. Çarpıcı şehir sinematografisi ve caz-pop müziği ile yükselen film, ülkenin gelecek için en parlak umutlarından biri olduğunu kanıtlıyor.

Yeni duyurulan işler ve ödül maratonunda yükselen isimlerle Asya yapımı işler, önümüzdeki senelerde de ivmesini arttırarak başarılara imza atacak gibi görünüyor. 27 Mart gecesi gerçekleşecek olan 94. Akademi Ödülleri ile Drive My Car filminin yolculuğu, Cannes’da aldığı ödüllerden sonra umut vadeden isimlerden biri olarak anılıyor.