Washington’daki Smithsonian altındaki Freer Sanat Galerisi nihayet Viktoryan döneme ait Peacock Room’ (Tavuskuşu Odası)unu Amerikalı sanatçı James McNeill Whistler’in aslında yapıtının görülmesini istediği gibi – Asya seramiklerinin sergilendiği bir fondan ziyade başlı başına bir sanat eseri olarak – sergilemeye başladı.

Freer’deki en çekici cazibe merkezlerinden biri olan ve görkemli süslemeleri ziyaretçilerin ilgisini çeken Peacock Room’un hikayesi de oldukça dramatik. O zaman Londra’da yaşayan Whistler, 1876-77’de İngiliz gemi ustası Frederick Leyland’ın yemek restore etmeyi kabul eder. Fakat, yenileme sürcinde uzakta olan Leyland ne sonuçtan ne de sanatçının talep ettiği komisyondan memnun kalır. Aralarındaki uyuşmazlık, sanatçı ve Leyland arasındaki ilişkiye onarılamaz bir darbe vurur . Whistler, düşmanlıklarını odanın ortasında yer alan, iki erkek tavus kuşunun karşı karşıya durduğu alegorik bir tablo ile resmeder ve bir daha da odaya ayak basmaz.

Bugün oda, Charles Lang Freer’in Sanat Galerisinin bir parçası olarak İran, Suriye, Çin ve Kore’den topladığı sayısız seramiğe ev sahipliği yapıyor. Fakat, Freer’ın topladığı seramikler mekanı Whistler’ın istediği gibi sunmak için yeterli olmadığı için yeniden sergilenme sürecinde küratörler için en büyük zorluk, mekanı sanatçının öngördüğü şekilde doldurmak için doğru seramikleri bulmak oldu.

Mavi ve Beyaz içindeki Peacock Room Smithsonian’da süresiz olarak ziyaretçilere açıktır.