Doğanın çağrıştırdığı fikirler, aksak ritimler arasına ustaca nasıl yerleştirilir? Samimiyet ile üretilmiş bir parça dinleyicisine nasıl ulaşır? Ara verdiği müzik kariyerine 4 sene önce devam etme kararı alan prodüktör/DJ Ozoyo, plak koleksiyonundan özenle seçtiği sample’ları lo-fi / hip-hop elementleri ile harmanlayarak dinleyicisini Türkiye alternatif müzik sahnesinde örneğine fazla rastlamadığımız bir dünya ile tanıştırıyor.  İlhamını çıkılamayan yolcukların hayali rotalarından, bitkilerin büyümesinden, yıldızların ve gezegenlerin yansımalarından alırken bizleri günlük hayatın telaşından izole eden parçaları ile bizi baş başa bırakıyor.

Tüketici yeni müziğe açık değil, hep aynı şeyleri dinlemek istiyor.”

Atmosferini “Laid-back” olarak tanımladığın çalışmalarının hikayesi nasıl başladı?

Sanırım 4 sene önce yeniden müzik yapma kararı aldıktan sonra başladı. 2008’e kadar farklı bir  isim altında müzik yapıyordum. Üniversite döneminde de plak toplamaya başlamıştım. Neden bütün bu plakları sample olarak kullanmayayım diye düşündüm ve ortaya Ozoyo çıktı.

Ozoyo, ilhamını nerden alır? Son çalışman Plantarium’un artwork estetiği ve ismine de yansıyan doğa teması ile parçalar nasıl özleşiyor?

Müzik yaptığım ve aynı zamanda uyuduğum odanın içi bitkilerle dolu, onlara su verip büyümelerini görmek bana iyi geliyor. Plantarium ise klipteki gibi bitkiler peşinde olan bir adam ve kadının hikayesi. Terim olarak çıkış noktası ise Planetarium’du. Planetarium, yıldızların, gezegenlerin yapay görüntüsünün tavana yansıtıldığı gösteri salonlarına verilen isim… Ben de aradaki e harfini kaldırıp bitkilerin bulunduğu bir ev üzerine kurulu enstrümental bir şarkı yapmak istedim, daha doğrusu yapım aşamasında süreç beni oraya sürükledi.

Plantarium’un neon bir dünyaya davet eden video çalışması nasıl ortaya çıktı? Hikayesini nasıl yorumluyorsun?

Açıkçası neon dünya art direktörümüz Hazal Hıdır’ın yaptığı çizimlerle ortaya çıktı. Stil açısından videoya benim herhangi bir katkım olmadı sanırım. Video hikayesini ise daha evvel hayal etmiştim, tabii video çalışma sürecimiz boyunca hikayede değişiklikler oldu, fakat başlangıcı ve sonu aynı kaldı. Hazal’ın yaptığı çizimleri Ahmet İspirli de hareketlendirince epey hoş bir çalışma ortaya çıktı.

Çalışmalarının kendi içerisinde alternatif bir zaman dilimi yaratıp, bizleri günlük hayatın stresinden uzaklaştıran, sakinleştiren bir havası var.  Peki ya Ozoyo nasıl bir karakter, müzik dışında nelerle uğraşıyor?

Müzik yapmak dışında bol bol müzik dinliyorum, aslında günümün yüzde doksanı müzik dinlerken bir şeyler yapmak ile geçiyor. Müzik dinlerken de; yemek yapıyorum, parka gidiyorum, fotoğraf çekiyorum ve kız arkadaşımla vakit geçiriyorum. Kulağa çok klişe bir cevapmış gibi geliyor ama düşününce gerçekten sadece bunları yapıyorum.

Senin için yolda olmanın ve maceraya atılmanın üretim için önemi nedir?

Yayınladığım ilk EP Wanderlust’ı dinlemeniziöneririm, EP’nin genel konsepti yol üzerine kurulu.

Yeraltı müziğinin büyük bir yer kapladığı Almanya’da geçirdiğin zamanın müziğine yansımaları neler oldu?

Almanya’da geçirdiğim zaman benim şu an müzikten başka bir şey yapmamama sebep oldu. Dört farklı şehirde çalıp, müzik seven farklı insanlarla tanışmak epey keyifliydi. Müziğime yansımasından ziyade bol bol, iyi müzik dinleyebileceğim mekanlar vardı. Özellikle Berlin’de her gün farklı bir mekanda dinlemek istediğiniz müzik tarzına göre müzik dinleyebileceğiniz özel geceler düzenleniyor. En güzel kısmı da; bu gecelerin o kadar pahalı olmaması, bu durum şehirde müziğin hep canlı kalmasını sağlıyor.

Türkiye’de alternatif müzik ile uğraşmanın kolay ve zor tarafları nelerdir?

Hala alternatif elektronik müzik sahnesi için yeterince etkinlik düzenlenmemesi benim için zor taraflarından bir tanesi, bu durum insanların nasıl türde bir müzik dinlemek istediğini gösteriyor. Tüketici yeni müziğe açık değil, hep aynı şeyleri dinlemek istiyor. Sanırım diğer ülkelere göre Türkiye’de alternatif müzik ile uğraşmanın özellikle kolay bir tarafı da yok.

Playlistinin vazgeçilmez şarkısı nedir?

Vazgeçilmez değil de, bu aralar sık sık Nosaj Thing – Get Like’ı dinliyorum.

Üretim sırasında ritim mi melodi mi önce geliyor?

Her zaman değişiyor, bazen davullarla başlıyorum, bazen de melodi ya da sample ile.

Bizleri bekleyen yeni projeler var mı?

Şimdilik tarihi tam olarak belli olmasa da yakında yeni bir single daha yayınlayacağım.

 

Photography By: Ozan Tezvaran