1970’lerde ortaya çıkışından bu yana hip-hop’un evrimi sahiden de çok yönlü oldu. Bir sanat formu olarak hip-hop’un yolculuğu onu dünya çapında popüler kültürün belirleyici sembolü olarak başlayıp, o zamandan bu zamana büyük değişimlere uğradı. Bir zamanlar müziği çevreleyen bir kültürün özündeki ifade olan şey, hip-hop sanatçılarının gezegendeki en büyük ticari influencerlar arasına girdikleri bir hâle geldi. Moda, hip-hop kültürünün başından beri olmazsa olmazı oldu. Sanatçılar suç, seks, uyuşturucu, ırkçılık ve para, yani Batı toplumunun açıkça tartışmakta sıkıntı yaşadığı konular üzerine rap yapıyorlar. Ve iyi olduklarında her ikisi de statükoyu sorgulamak ya da kendini ifade araçları sunmak için siyaset, cinsiyet kimliği, sınıf ayrımı ve dine değiniyorlar. İnsanları kıyafetlerinin taşıdığı anlamlarla tanımlamalarına alan açıyorlar. Hip-hop’un kendini ifade etmekle alakalı olduğunu söyleyebilirsiniz, moda araçları da bunu git gide daha çok sağlıyor. Görsel kültürün her zamankinden revaçta olduğu ve modanın bir iletişim aracı hâline geldiği bir dünyada yaşıyoruz. Ve moda endüstrisinin kendisi, sokak giyiminin sağladığı rahatlık ve gerçeklikten yana büyüyen ve birbirine benzerlikten çok kimliğe önem veren bir nesle adapte olmaya başladı. Artık ürünlerinde sokak modası estetiğine önem veren lüks markalar objeleri, stilleri, silüetleri ve tavırlarının bazıları hip-hop kökenli olduğu için artık hip-hop videolarında abes durmuyorlar.

A$AP Rocky’nin “Fukk Sleep” şarkısı için Diana Kunst’un çektiği klipte anlatım ve anafikir, kıyafetlerin ve özgün metnin anlamlı bir şekilde birbirine bağlanması bakımından güzel çalışıyor. Bu kıyafetler arasında Calvin Klein için Raf Simons’un tasarladığı bir itfaiyeci kabanı, yine Raf Simons’dan uzun lastik eldivenler ve kar maskesiyle eşleştirilmiş kısa kolsuz örgü süveter, Comme Des Garçons’dan bazı şortları ve Alyx’den yılan derisi pantolonlar ile yürüyüş botları var. Bazı sahnelerde Rocky Rus matruşkalar gibi başına ipek bir eşarp bağlıyor – yakın zamanda LACMA’da da böyle bir görüntüyle karşımıza çıkmıştı. Modadaki cinsiyet ikiliğini bulanıklaştırmayı başarıyor.

Nicki Minaj’ın klibi albümün Kleopatra-esk betimlemelerine sırtını dayayarak destansı bir prologla açılış yapıyor: düşmanları tarafından ihanete uğrayan cömert bir kraliçeyi canlandırıyor Minaj. Yılanlar Cömert Kraliçe’yi alaşağı ederler, ancak o hem kendini, hem de düşmanlarını yeniden dirilterek onları cezalandırır. Klibi Mert Alaş ve Marcus Piggott yönetti.