Tüm kalıplaşmış tanımların dışına çıkıyoruz. Eser Gündüz’ün içine kapanık ama bir o kadar da dışa bağlı tavrı, üretmeye ve keşfetmeye dair bir tutkuya dönüşüyor. Renklerin ve geometrinin figürsel yaklaşımına kapılan çalışmaları bir hayat biçiminin yansıması, “Yaşam üzerinde geometri seviyorum; resim, mimarlık ve spor içerisinde tamamen hareket halindeyim.” diye söze başlıyor. Üçgenin bütününe farklı hallerde bakabilen Eser’e bir adım daha yaklaşıyoruz.

Çizime nasıl başladın? İlk motivasyonun neydi?

Tamamen doğa! Bu alan içerisindeki bütün doğal güzellikler, bireye kendi ütopyasının içerisine girme ve bulunma hali için yol açar.

Bize biraz çalışma sürecinden bahsedebilir misin? Nereden başlıyor, nelere eviriliyorsun?

Bütünden; yorumlayıcı ve parçalayıcı ifadeden, daha düz bir alana sahip olan geometriler içerisinde eviriliyorum, yorumluyorum. İleri dönemde street art buranın bir parçası olabilir.

 

Rengin tonu ve rolü senin için ne ifade ediyor?

Formdan sonra her şey. Burada dönem stilleri çok önemli.

Çizimlerinin çoğu gerçeküstü ve biraz retro/psychedelic bir yanı var ama olağan realiteye ve cool duruşa da sahipler. Bu estetiğin arkasındaki motivasyondan bahseder misin? Dengeyi nasıl sağlıyorsun?

Teknik olarak denge zaten buranın ta kendisi. Geçmiş dönem stillerini de yeni formlarda görmem tamamen etkileşim ve orada neler bulduğum. Sanatın dönüşümüne nasıl yaklaştığım ve nasıl yansıttığım ile ilgili.

 

”İnternetin birçok sanatçıyı farklı kimlikleri birbirine bu yolda bağlaması gerçekten çok önemli.”

Sosyal medyada özellikle Instagramda oldukça aktif bir kullanıcısın. İnternet kullanımın çizimlerinin anlaşılmasında rol oynadığını düşünüyor musun?

Platform; yenilikçi bakışı ile görsellik üstünde yeterli seviyede çalışmalara ait ipuçları vermemizi ve aktarımı bitirmenizi sağlıyor. Ve internetin birçok sanatçıyı farklı kimlikleri birbirine bu yolda bağlaması gerçekten çok önemli.

Hayallerindeki serginden bize biraz bahseder misin?

Esnek mekanlarda kurgu oluşturmak bana göre güzel bir düşünce.

 

Görsel bir sanatçı olmanın yanı sıra mimar olduğunu biliyoruz. Bu taraf nasıl ilerliyor ya da devam ediyor mu?

Kesinlikle devam etmekte. Tasarım bütünü ile resim ve sanattan koparılmamalı, farklı olarak düşünülmemeli. İçeri ve dışarıya düşünce yolu; yoruma dair doğal bir geçiş hali ve serbest düşünce yolu sağlıyor.

Üzerinde çalıştığın konuların, keşfetmek istediğin yanların var mı?

Evet, çağdaş ütopyalar üzerinde amorf. Açmak gerekirse bizim şehir yaşamımız, doğanın ifadesi güzel ve karanlık günler üstünde. Japon sanatları ve çeşitli mimari ifade biçimlerinde alan kuruyor, genişletiyorum. Bu konuda derin bakış ise tamamen görmek ve keşif aşamasından geçiyor.

 

Fotoğraflar: Burcu Karademir